Prava i obaveze potrošača
REKLAMACIJE
Svesni smo da kupljeni proizvodi ponekad ne ispune očekivanja.
Zato, ako se suočite s problemom u vezi s kupljenim proizvodom, nema razloga za brigu.
Naš sistem za rešavanje reklamacija osigurava da svaki problem bude brzo i efikasno rešen.
Sledite jednostavne korake kako bismo vam pružili najbolju moguću podršku i rešili svaku poteškoću.
1. ZA PROIZVODE KUPLJENE PUTEM NAŠE ONLAJN PRODAVNICE
Ukoliko smatrate da kupljeni proizvod ne radi u skladu sa sprecifikacijom proizvođača ili poseduje nesaobraznost, potrebno je da uložite reklamaciju.
Proizvod možete poslati kurirskom službom u prodavnicu gde je izdat fiskalni račun.
CALL CENTAR
060 60 88 079
Ukoliko želite, reklamaciju na isti možete uložiti i lično, u Vama najbližoj Dr Techno prodavnici.
DR TECHNO PRODAVNICE
https://drtechno.rs/prodavnice
*Dr Techno poštuje Vašu privatnost. Bez obzira na to da li ste sa Dr Techno u kontaktu oko proizvoda i/ili usluga kao kupac, korisnik, predstavnik javnosti itd.
https://drtechno.rs/politika-privatnosti
Prava i obaveze
https://drtechno.rs/obavestenje-o-pravima-i-obavezama-potrosaca
Fizička lica
Za sve kupovine koje realizuju fizička lica primenjuje se Zakon o zaštiti potrošača.
Ako isporučena roba nije saobrazna ugovoru, Kupac (potrošač) nakon što obavesti prodavca o nesaobraznosti, ima pravo da zahteva od Prodavca da otkloni nesaobraznost, bez naknade, opravkom ili zamenom, odnosno da zahteva odgovarajuće umanjenje cene ili da raskine ugovor u pogledu te robe. Kupac ima pravo da bira da nesaobraznost robe trgovac otkloni popravkom ili zamenom. Ako otklanjanje nesaobraznosti nije moguće, Kupac ima pravo da zahteva odgovarajuće umanjenje cene ili raskid ugovora ako:
1) nesaobraznost ne može da se otkloni popravkom ili zamenom uopšte niti u primerenom roku;
2) ne može da ostvari pravo na popravku ili zamenu, odnosno ako prodavac nije izvršio popravku ili zamenu u primerenom roku;
3) popravka ili zamena ne može da se sprovede bez značajnijih nepogodnosti za kupca zbog prirode robe i njene namene;
4) otklanjanje nesaobraznosti popravkom ili zamenom predstavlja nesrazmerno opterećenje za prodavca.
Nesrazmerno opterećenje za prodavca, javlja se ako u poređenju sa umanjenjem cene i raskidom ugovora, stvara preterane troškove, uzimajući u obzir:
1) vrednost robe koju bi imala da je saobrazna ugovoru;
2) značaj saobraznosti u konkretnom slučaju;
3) da li se saobraznost može otkloniti bez značajnijih nepogodnosti za kupca.
Kupac ima pravo da zahteva zamenu, odgovarajuće umanjenje cene ili da raskine ugovor zbog istog ili drugog nedostatka saobraznosti koji se posle prve popravke pojavi, a ponovna popravka je moguća samo uz izričitu saglasnost Kupca. Uzimajući u obzir prirodu robe i svrhu zbog koje je Kupac nabavio, popravka ili zamena robe mora se izvršiti u primerenom roku bez značajnih neugodnosti za Kupca i uz njegovu saglasnost. Ako se nesaobraznost pojavi u roku od šest meseci od dana prelaska rizika na Kupca, on ima pravo da bira između zahteva da se nesaobraznost otkloni zamenom, odgovarajućim umanjenjem cene ili da izjavi da raskida ugovor, a otklanjanje nesaobraznosti moguće je popravkom uz izričitu saglasnost Kupca.
Kupac ne može da raskine ugovor ako je nesaobraznost robe neznatna. Ako nesaobraznost nastane u roku od šest meseci od dana prelaska rizika na Kupca, pretpostavlja se da je nesaobraznost postojala u trenutku prelaska rizika, osim ako je to u suprotnosti sa prirodom robe i prirodom određene nesaobraznosti. Ukoliko Kupac zloupotrebi svoja prava po osnovu nesaobraznosti, biće dužan da Prodavcu nadoknadi svaku štetu koju mu je time prouzrokovao. Prodavac će utvrditi da li postoji nesaobraznost robe koju je Kupac istakao i ako utvrdi da je Kupac i pored nepostojanja neosaobraznosti ili postojanja neznatne nesaobraznosti raskinuo ugovor, od Kupca će tražiti naknadu štete zbog neosnovanog raskida ugovora. Pod štetom se podrazumeva kako stvarna šteta tako i izmakla korist.
U skladu sa Zakonom o zaštiti potrošača Kupac ima mogućnost rešavanja spora vansudskim putem posredstvom nadležnih tela.
https://drtechno.rs/obavestenje-o-obavezi-u-ucestvovanju-vansudskog-resavanja-potrosackih-sporova
Kod prodaje polovne robe, Prodavac odgovara za nesaobraznost robe u roku od jedne godine.
Pravna lica
Za sve kupovine koje realizuju pravna lica primenjuje se Zakon o obligacionim odnosima.
Kupac je dužan da primljenu stvar na uobičajeni način pregleda ili je da na pregled, čim je to prema redovnom toku stvari moguće, i da o vidljivim nedostacima obavesti prodavca u roku od osam dana, a kod ugovora u privredi bez odlaganja, inače gubi pravo koje mu po tom osnovu pripada.
Kad je pregled izvršen u prisustvu obe strane, kupac je dužan svoje primedbe zbog vidljivih nedostataka saopštiti prodavcu odmah, inače gubi pravo koje mu po tom osnovu pripada.
Prodavac ne odgovara za nedostatke koji se pokažu pošto protekne šest meseci od predaje proizvoda, izuzev kad je ugovorom određen duži rok.
Ako isporučena roba nije u skladu sa ugovorom, Kupac nakon što obavesti prodavca o nedostatku, ima pravo da zahteva od Prodavca da ukloni nedostatak ili da mu preda drugi proizvod bez nedostatka (ispunjenja ugovora), da zahteva sniženje cene ili da izjavi raskid ugovora.
Kupac ne može da raskine ugovor ako je neispravnost robe neznatna.
Kupac može da izjavi reklamaciju Prodavcu radi ostvarivanja svojih prava po osnovu garancije u roku u kome je predviđena odgovornost prodavca, godinu dana.
Pravo na saobraznost (fizička lica) i garanciju (pravna lica) nije moguće ostvariti u sledećim slučajevima:
1. Ukoliko je do oštećenja ili kvara došlo usled transporta nakon naše isporuke.
2. Ukoliko je do oštećenja ili kvara došlo usled nepravilne montaže.
3. Ukoliko je do oštećenja ili kvara došlo usled nepravilnog održavanja.
4. Ukoliko je do oštećenja ili kvara došlo usled neispravnih električnih instalacija, nestabilnog napona ili usled strujnog udara.
5. Ukoliko je do oštećenja ili kvara došlo usled više sile (poplave, zemljotresa, požara, udara groma i sl.).
6. Ukoliko je do oštećenja ili kvara došlo usled ishabanosti samog uređaja.
7. Ukoliko je do oštećenja ili kvara došlo zato što se kupac nije pridržavao proizvođačkog uputstva i preporuka o upotrebi proizvoda.
8. Ukoliko je do oštećenja ili kvara došlo usled korišćenja neodgovarajućeg ili neoriginalnog: potrošnog materijala, punjača, strujnih adaptera, kablova, koji nisu kupljeni uz proizvod.
9. Ukoliko je proizvod oštećen: mehanički, hemijski ili na bilo koji drugi način nakon kupovine robe.
10. Ukoliko je proizvod oštećen usled radnji potrošača ili trećih lica, popravki ili prepravki robe od strane neovlašćenih lica, zamenom neispravnog dela neoriginalnim delom bez saglasnosti trgovca, upotrebom neodgovarajuće dodatne energije ili opreme ili posledice ovih radnji.
11. Ukoliko je proizvod oštećen preteranim radnim opterećenjem robe, korišćenje robe izvan granica naznačenim u uputstvu, izvan parametara radnog režima, parametara okruženja i radnih opterećenja preporučenih od strane proizvođača.
12. Korišćenje softvera, drugih priključnih proizvoda, ili potrošnog materijala koji nisu autorizovani od strane proizvođača ili prodavca.
2. ZA UREĐAJE KUPLJENE U NAŠIM PRODAVNICAMA
Ukoliko smatrate da kupljeni proizvod ne radi u skladu sa sprecifikacijom proizvođača ili poseduje nesaobraznost, potrebno je da uložite reklamaciju.
Mesta za prijem reklamacija su naše Dr Techno prodavnice.
DR TECHNO PRODAVNICE
https://drtechno.rs/prodavnice
Proces prijema reklamacije podrazumeva vizuelni pregled fizičkog stanja proizvoda, kompletnosti proizvoda i otvaranje reklamacionog zapisnika.
Sve što je potrebno sa Vaše strane je da priložite validan dokaz o kupovini i proizvod za koji želite da započnete reklamaciju.
Savetujemo da, ukoliko imate mogućnosti, sačuvate transportnu ambalažu kupljenog proizvoda i koristite je pri svakom internom i eksternom transportu, kako bi umanjili rizik od transportnog oštećenja.
Vaša reklamacija će biti procesuirana - ako ste Fizičko lice po definisanim odredbama Zakona o zaštiti potrošača, ako ste Pravno lice po definisanim odredbama Zakona o obligacionim odnosima, a naš tim će se potruditi da bude rešena u najkraćem mogućem roku.
Naši zaposleni će Vam biti na raspolaganju za sva dodatna pitanja u vezi procesa reklamacije.
Za dodatni savet ili pomoć možete pozvati naše call centar 060 60 88 079
*Dr Techno poštuje Vašu privatnost. Bez obzira na to da li ste sa Dr Technom u kontaktu oko proizvoda i/ili usluga kao kupac, korisnik, predstavnik javnosti itd.
https://drtechno.rs/politika-privatnosti
VAŽNO:
Da bi Kupac ostvario svoja prava dužan je da, pri predaji robe Prodavcu na servis, uz neispravan artikal priloži dokumentaciju koja dolazi uz proizvod, original ili kopiju Ugovora o prodaji i fiskalni račun (ili slip) kojim se potvrđuje kupovina robe od Prodavca i po mogućstvu za transport uređaja koristi originalnu i neoštećenu ambalažu. Uz to je potrebno navesti detaljan opis kvara kako bi se olakšala provera neispravnosti od strane ovlašćenog lica Prodavca ili ovlašćenih servisera proizvođača.
Kupac može da izjavi reklamaciju Prodavcu radi ostvarivanja svojih prava po osnovu garancije u roku u kome je predviđena odgovornost prodavca po osnovu nesaobraznosti, a posle isteka tog roka reklamacija se izjavljuje izdavaocu garancije.
Kupac je dužan da prilikom preuzimanja kupljenog proizvoda ustanovi kompletnost i fizičku neoštećenost proizvoda koji preuzima. Naknadne reklamacije neće biti prihvaćene.
Kupac po mogućnosti treba da sačuva originalnu ambalažu kupljenog proizvoda i da je koristi prilikom svakog transporta proizvoda radi smanjenja mogućnosti oštećenja istog.
Pre nego što se obratite za tehničku pomoć, molimo Vas da proverite da li su obezbeđeni svi neophodni uslovi za nesmetan rad kupljenog proizvoda.
Softver koji je isporučen uz računar ili uređaj ne potpada pod uslove saobraznosti ili uslovima ugovora o prodaji u slučaju nestručnog i neadekvatnog rukovanja istim.
Prodavac ne vrši instalaciju i montažu robe na adresi Potrošača i samim tim ne snosi nikakvu odgovornost za nesaobraznost ili neispravnost robe koja je nastala zbog nepravilne instalacije ili montaže, osim ako je do pomenute nesobraznosti ili neispravnosti došlo krivicom Prodavca.
DR TECHNO VB D.O.O. NE PREUZIMA NIKAKVU ODGOVORNOST ZA PODATKE NA RAČUNARU, HARD DISKU ILI BILO KOM DRUGOM UREĐAJU KOJI SLUŽI ZA SMEŠTANJE PODATAKA.